PYUR Erfahrungen und Bewertungen - Seite 45
So bewerten unsere Besucher den Kabelanbieter PYUR:
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Welcher Dienst ist derzeit gestört?
In welchem Postleitzahlengebiet liegt diese Störung vor?
"Ihre Anfrage haben wir zur weiteren Prüfung erhalten. Die von Ihnen gewünschte Sonderkündigung lehnen wir an dieser Stelle final ab....Bei auftretenden Nutzungseinschränkungen sind wir daher auf die aktive Mitarbeit unserer Kunden angewiesen. So ist es z.B.wichtig, dass z.B. das Modem am Netz angeschlossen ist, damit unsere Techniker den Leitungszufluss prüfen können. Da Sie das Modem vom Netz genommen haben, ist eine Signalprüfung nicht möglich. Somit bleibt nur, Ihren Vertrag zur vertraglichen Mindestlaufzeit zu kündigen."
Das ist eine unglaubliche Frechheit. 2 Wochen habe ich auf den Techniker gewartet, telefoniert. Dann habe ich Anfang Dezember 2018 die Technik zurückgeschickt. Keine Eingangsbestätigung, sondern die Aufforderung, die Technik nun zurückzuschicken.
Auch gab es nunmehr eine richtige Mahnung. Ich werde vor Gericht gehen. Es ist absolut unglaublich. Einer solchen Firma bin ich noch nie begegnet.
Support service: English support doesn't exist in anyway whatsoever. I don't know how people that speak German fare with this company, but if you speak English and try to solve an issue, good luck. The customer service workers all pretty much answer with "we don't speak English", and even if you talk to them in German, not only are they extremely unhelpful, they are also very rude (I have friends that speak German and have lended me their help with that).
The service: I pay for a 120mbps connection with some 6 or 8Mbps of Upload speed. It has been three months now that not only does internet come and go with long downtimes, but the speed is absolutely horrible - 120mbps is maximal, on average I should be getting 108mbps and minimum I should be getting 60mbps. In these three last months I considered myself lucky to even get 15mbps stable, it's usually below that. As for Upload speed, 0.25kbps and that's only if lucky.
The scam: first of, our contract in their own app states that we are supposed to be paying 35€. I discovered their app very recently, when one of their unhelpful support agents straight up told me "nah, can't help you, download the app and send an email". I discovered how much I'm supposed to be paying through the app. The amounts I've had to pay before I did so have been between 40-80€. Is that even legal?
The second part of the scam is the app itself. I've sent about four emails asking for help and for a solution to my issue. All four times some "technician" was supposed to show up and fix my issue. All four times days passed instead and the issues were marked as "solved" - no technician, no functional internet, no replies to my emails whatsoever.
My recommendation to everyone (not that I need to do it because pretty much everybody else seems to share the same thoughts) is avoid Pyur - they're a big scam. Hell, even Vodafone will be better and that should show how bad Pyur's services are.
Bin mittlerweile bei einem anderen Anbieter. Zuverlässig, schnell, unkompliziert und mit einem prima Kundenservice
Ich kann auf solches Geschäftsgebahren verzichten.
Da hift auch nicht ständig die Firmierung zu ändern.
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